Thursday, January 22, 2009

Abramovich sued the written about the sale of "Chelsea" newspaper.

Roman Abramovich sued the British newspaper Sunday Times, writing that the Russian businessman is going to sell it to a football club Chelsea. " January 18, Abramovich has refuted this information through the directors of the club, stressing that it has "no intention" to sell "Chelsea", the official website of the London team.
Hearing should begin on Monday, January 19. The site "Chelsea said that the claim relates to the false facts, published in the Sunday Times, but what kind of compensation demanded Abramovich, did not specify.
The morning of January 18, Sunday Times wrote that the Russian businessman is going to sell the "Chelsea" investor from the Gulf countries. According to the newspaper, commissioners Abramovich visited Saudi Arabia and the United Arab Emirates and met with representatives of the royal family of Saudi Arabia.
Roman Abramovich bought "Chelsea" in the summer of 2003 for 140 million pounds sterling (taking into account the debts the club). In the future, the Russian businessman has spent on buying players, several hundred million pounds. In 2005 and 2006, "Chelsea won the championship in England, and in 2008 went to the final of the Champions League.

No comments: